VŠEOBECNO ZÁVÄZNÉ NARIADENIE

č. 3/95 o zásadách nakladania s finančnými prostriedkami

 

Mestské zastupiteľstvo v Šahách na základe § 9 zákona SNR č. 369/90 Zb. - o mestskom zriadení v znení neskorších zmien a doplnkov s použitím § 24 a nasl. zák. SNR č. 567/92 Zb. o rozpočtových pravidlách Slovenskej republiky vydáva tieto:  zásady  nakladania s finančnými prostriedkami  mesta ŠAHY.

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

  2. ROZPOČET MESTA

  3. ROZPOČTOVÉ PROVIZÓRIUM

  4. ZÁVEREČNÝ ÚČET

  5. PORUŠENIE ROZPOČTOVEJ DISCIPLÍNY

  6. ZMENA SPOSOBU FINANCOVANIA ORGANIZÁCIÍ

  7. SPOLOČNÉ ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIE

 

 1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

§ 1  Rozsah úpravy

  1. Tieto zásady upravujú postavenie, funkciu a zostavovanie  rozpočtu mesta Šahy, ako aj použitie rozpočtových prostriedkov. Upravujú tiež zásady hospodárenia s finančnými prostriedkami  mesta Šahy a kontrolu rozpočtu mesta.  Záväzne sa vzťahujú na príspevkové organizácie, ktorým  zakladateľom je mesto Šahy.

  2. Tieto pravidlá hospodárenia sú predkladané v zmysle zákona  Národnej rady Slovenskej republiky č. 567 zo 17.11.1992 o  rozpočtových pravidlách SR v znení zákona NR SR č. 159 z  9.7.1993 a č. 93/1994 Z.z. úplne znenie zákona dane z nehnuteľ-  nosti a zákona NR SR č. 325 z 23.12.1993 o štátnom rozpočte SR  na rok 1994 a zmenách niektorých ďalších zákonov a v znení  neskorších právnych predpisov. Ďalej sa mesto bude riadiť  Vyhláškou MF SR č. 638/92 Zb. o hospodárení s prostriedkami  štátneho rozpočtu SR a o hospodárení rozpočtových a  príspevkových organizácií len vtedy, ak sa mestu poskytnú  prostriedky zo štátneho rozpočtu SR alebo ak tak ustanovujú  osobitné predpisy.

     Cieľom je prijať jednotné pravidlá falkultatívnej povahy  v rámci mesta Šahy.

 

 

2. ROZPOČET MESTA

 § 2  Úvodné ustanovenie

  1. Finančné hospodárenie mesta Šahy sa riadi rozpočtom mesta Šahy. Rozpočet musí vyjadrovať ekonomickú samostatnosť.

  2. Rozpočet sa zostavuje na obdobie 1 kalendárneho roka.

 

§ 3  Rozpočtový proces

  1. Pôsobnosť jednotlivých subjektov pri vypracovaní rozpočtu mesta  Šahy je nasledovná:  

    1. Komisie mestského zastupiteľstva 

      • sústreďujú v rámci svojej  pôsobnosti požiadavky na čerpanie rozpočtu od obyvateľov  mesta, právnických a fyzických osôb

      • posudzujú tieto požiadavky

      • odporúčajú mestskej rade na zahrnutie do rozpočtu mesta  vybrané priority, ktoré vyplývajú z posúdenia požiadaviek

      • vypracujú návrh rozpočtu v rámci svojej pôsobnosti

    2. Mestská rada - rozpracúva predkladané návrhy komisií MsZ do  jednotlivých položiek rozpočtu mesta - vytvára /vypracúva/ predbežný návrh rozpočtu,  ktorý predkladá primátorovi mesta

    3. Primátor mesta

      • riadi a usmerňuje práce na vypracovávaní  návrhu rozpočtu mesta

      • zapracúva podnety od obyvateľov mesta a  ďalších právnických a fyzických osôb

      • vypracúva konečnú verziu návrhu rozpočtu a  návrhu predloženého mestskou radou

      • je povinný konečnú verziu návrhu rozpočtu  mesta prerokovať s mestskou radou

      • zabezpečuje v súčinnosti s mestským úradom  všetky úkony potrebné k eventuálnemu  poskytnutiu účelových resp. neúčelových dotácií zo ŠR SR  

  2. Mestský úrad zabezpečuje organizačné a materiálno-technické  záležitosti súvisiace s vytváraním návrhu rozpočtu mesta na  príslušný rok.  Za tým účelom najmä:  

    • zabezpečuje odborné podklady a ďalšie písomnosti potrebné na  správne a úplné vypracovanie rozpočtu mesta

    • sústreďuje požiadavky na zahrňutie do rozpočtu od fyzických a právnických osôb a predkladá ich komisiám MsZ a MsR

    • sumarizuje výsledky hospodárenia za uplynulé obdobie

    • na požiadanie spracúva jednotlivé podkladové materiály,  rozbory, analýzy a pod.

  3. Mestské zastupiteľstvo najmä:

    • určuje zásady hospodárenia s majetkom mesta Šahy

    • schvaľuje rozpočet mesta a jeho zmeny, kontroluje jeho  čerpanie a schvaľuje záverečný účet

    • schvaľuje najdôležitejšie úkony týkajúce sa hospodárenia a  nakladania s majetkom mesta

  4. Pri vypracúvaní všetky zhora uvedené subjekty musia zohľadňovať  potrebu finančných prostriedkov na dokončenie /resp. postupné  dokončovanie/ rozpočtovaných stavov a úloh z predchádzajúceho  obdobia  

 

§ 4  Rozpočet mesta

  1. Rozpočet mesta musí obsahovať:  

    1. príjmy a výdavky spojené s činnosťou samosprávy mesta

    2. finančné vzťahy k právnickým a fyzickým osobám pôsobiacim v  kat. úz. mesta Šahy, k podnikateľským subjektom

    3. finančné vzťahy k fondom spoločenskej spotreby

    4. finančné vzťahy k občanom žijúcim v kat. úz. mesta Šahy

    5. finančné vzťahy štátneho rozpočtu SR

  2. Príjmy rozpočtu mesta

    1. Vlastné príjmy rozpočtu mesta tvoria:

      1. miestne dane a poplatky, a to:  

        1. daň z príjmov právnickych osôb

        2. daň z príjmov fyzických osôb zo závislej činnosti a funkčných pôžitkov

        3. daň z nehnuteľnosti

        4. cestná daň

        5. doplatky a preplatky dane

        6. miestne poplatky podľa osobitného predpisu /VZN/

          1. poplatok za psov 

          2. poplatok za užívanie verejného priestranstva

          3. poplatok zo vstupného

          4. poplatok z reklamy

          5. poplatok z predaja alkoholických nápojov a tababakových výrobkov

          6. poplatok za zábavné hracie prístroje

          7. poplatok za zničisťovanie ovzdušia podľa osobitného predpisu /zákon č. 311/1992 Zb./

        7. správne poplatky podľa osobitného predpisu

      2. výnosy z majetku mesta, a to:

        1. príjmy vyplývajúce z majetkovej účasti mesta

        2. príjmy z prenajatého hnuteľného majetku

        3. príjmy z prenajatého nehnuteľného majetku

        4. príjmy z predaja hnuteľného majetku

        5. príjmy z likvidácie a predaja nehnuteľného majetku

        6. príjmy z predaja bytov

        7. odvody príspevkových organizácií zriadených mestom

        8. príjmy z cenných papierov a výnosy z finančných  investícií

      3. ostatné príjmy a to:

        1. prostriedky prevedené z mimorozpočtových peňažných  fondov

        2. dary a výnosy dobrovoľných zbierok, dobrovoľné  príspevky a dary od fyzických a právnických osôb

        3. výnosy pokút za priestupky podľa osobitných predpisov

        4. výnosy za pracovné úkony podľa osobitných predpisov

        5.  iné príjmy ustanovené osobitnými predpismi /združovanie prostriedkov, dotácie zo štátnych fondov, návratné finančné výpomoci, úvery a pod./

    2. Ďalšie príjmy rozpočtu mesta tvoria:

      1. neúčelová dotácia zo štátneho rozpočtu republiky

      2. účelová dotácia zo štátneho rozpočtu republiky

  3. Výdavky rozpočtu mesta

    1. výdavky spojené so samosprávnou činnosťou mesta

    2. výdavky na investície, rozvojové a ekologické programy

    3. výdavky a príspevky pre mestom riadené príspevkové organizácie

    4. dotácie a návratné finančné výpomoci právnickým a fyzickým osobám hospodársky činným na spravovanom území

    5. vratky návratných finančných výpomocí zo ŠR republiky vrátane náhrady ušlého zisku

    6. príspevky na zriaďovanie regionálnych alebo záujmových  fondov

    7. výdavky na splátky úverov a ich úrokov

    8. výdavky na pomoc v náhlej núdzi občanom mesta

    9. iné výdavky ustanovené osobitnými predpismi /školstvo,  zdravotníctvo a telovýchova/

 

 § 5  Zostavovanie rozpočtov

  1. Rozpočet mesta sa zostavuje v príjmovej a výdajovej časti podľa  rozpočtovej skladby určenej v § 3 týchto pravidiel, na každý rozpočtový rok. Príjmová časť rozpočtu vychádza z reálnych možností zdrojov  naplnenia rozpočtu. U výdajovej časti vychádza z potreby výdavkov a to:

    1. pokiaľ je potreba výdavkov do výšky vytvorených vlastných zdrojov vrátane využitia zostatku výsledku hospodárenia  minulých období,

    2. pokiaľ je potreba výdavkov vyššia ako sú vytvorené vlastné  zdroje príjmu, v tom prípade sa určí poradie dôležitosti v  oblasti výdavkovej časti a mesto využije dostupné možné zdroje  na pokrytie vyšších výdavkov.

  2. Príspevkové organizácie zostavujú rozpočet nákladov, výkonov a  hospodárskeho výsledku na každý rozpočtový rok. Ich rozpočet  zahrňuje tiež príspevky z rozpočtu mesta, odvody do rozpočtu  mesta, prostriedky vlastných finančných fondov, prostriedky  prijaté od iných subjektov, prostriedky poskytnuté z vyšších  rozpočtov a prostriedky získané svojou podnikateľskou aktivitou. Návrhy svojich rozpočtov pre rozpočtový rok predkladajú:

    1. Mestskému úradu najneskoršie do 30.11. bežného roka,

    2. Mestskému zastupiteľstvu, kde predkladaný návrh rozpočtu  organizácie musí obsahovať stanovisko MsÚ a hlavného  kontrolóra.

  3. Návrh rozpočtu mesta pre príslušný rok predkladá MsÚ na  schválenie MsZ ním stanovenom termíne.

  4. Po schválení návrhu rozpočtu mesta a rozpočtových organizácií,  MsÚ a organizácie sa riadia podľa týmito schválenými rozpočtami.

  5. Mestské zastupiteľstvo v rozpočte mesta a v rozpočtoch  organizácií stanoví záväzné limity čerpania mzdových,  investičných a neinvestičných prostriedkov. Každá zmena  v rozpočtoch mesta a organizácií musí byť schválené Mestským  zastupiteľstvom.

  6. Čerpanie výdavkovej časti rozpočtu u organizácií riadených mestom  je možné len do výšky plnenia príjmovej časti. V prípade, že by  sa príjmová časť rozpočtu organizácii neplnila v rovnakej miere,  musí krátiť čerpanie výdavkovej časti rozpočtu. To isté platí aj vo vzťahu medzi mestom a ním riadenou organizáciou. To znamená,  pokiaľ príjmová časť rozpočtu mesta bude nižšia ako bola rozpočtovaná, nižšie podľa rozhodnutia zakladateľa aj príspevky  pre príspevkové organizácie.

  7. Rozpočtová a príspevková organizácia môže prekročiť výdajovú časť svojho rozpočtu, pokiaľ prekročí príjmovú časť svojho rozpočtu  v pomere 2:1 výdavkovej časti rozpočtu, kde celé prekročenie  výdavkovej časti rozpočtu organizácie sa hradí zo sumy, o ktorú  bola prekročená príjmová časť rozpočtu organizácie v plnej výške  prekročenia.

 

§ 6  Časové použitie rozpočtových prostriedkov

  1. Výsledok hospodárenia a zlepšený výsledok hospodárenia možno  previesť po ukončení rozpočtového roka na účty osobitných fondov  na základe rozhodnutia mestského zastupiteľstva. Do budúceho roka  sa tiež prevádzajú prostriedky na osobitné účty schválené  zriaďovateľom.  

  2. Na ťarchu rozpočtu bežného roka sa zaúčtujú iba tie výdavky,  ktoré sa hospodársky týkajú sledovaného roka, a ktorý peňažný  ústav zaúčtuje najneskôr s účinnosťou k 31.12. bežného roka.  Výdavky, ktoré nebudú k tomuto termínu peňažným ústavom  zaúčtované, zaťažujú rozpočet budúceho roka.

  3. Rozpočtové a príspevkové organizácie sú povinné viesť mimo  sústavy účtovníctva aj operatívnu evidenciu o všetkých vykonaných  rozpočtovných opatreniach v priebehu roka. Hlásenie o čerpaní rozpočtu predkladajú organizácie zakladateľovi v termíne ním určeným.

     

§7  Účtovanie príjmov rozpočtu mesta

  1. V prospech rozpočtu mesta na bežný rok sa zaúčtujú iba platby na  realizáciu ktorých dostane peňažný ústav platobné doklady najneskôr do 31.12. bežného roka a k tomuto termínu ich aj  zaúčtuje.

  2. Príjmy prijaté v hotovosti sa musia odviesť najneskôr do 31.12.  bežného roka na základný bežný účet v peňažnom ústave.

  3. Nedoplatky príjmov z minulého roka a z predchádzajúcich rokov  uhradené po 1. januári nasledujúceho roka sú rozpočtovým príjmom nasledujúceho rozpočtového roka, aj keď ide o náhradu  rozpočtových výdavkov z minulého roka.

 

§8   Použitie rozpočtových prostriedkov

  1. Rozpočtové prostriedky sa majú použiť do konca kalendárneho  roka. Účelové dotácie zo ŠR môžu byť použité len určené účely a  za vopred stanovených podmienok. Podliehajú ročnému zúčtovaniu.

  2. Prebytky hospodárenia rozpočtu mesta koncom roka neprepadávajú. Sú zdrojom tvorby mimorozpočtových peňažných fondov mesta.

  3. Prípadný schodok svojho hospodárenia mesta Šahy vyrovnáva  predovšetkým z:  

    • rezervy schváleného rozpočtu

    • mimorozpočtových peňažných fondov

  4. Za efektívne a hospopdárne využívanie rozpočtových prostriedkov  zodpovedá primátor mesta, prednosta úradu, riaditelia  príspevkových organizácií, náčelník MsP.

  5. Ak v priebehu kalendárneho roka vznikne potreba úhrady, ktorá  nebola uvedená v rozpočte mesta, možno ju realizovať len jedným  z nasledovných spôsobov:

    1. hospodárnejším vykonávaním svojich úloh v rámci rozpočtu

    2. odsunutím platby iného menej naliehavého výdavku, pokiaľ to nie je v rozpore s riadnou činnosťou mesta Šahy

    3. využitím vlastných mimorozpočtových zdrojov

    4. z rezervy rozpočtov mesta

    5. z iných zdrojov /napr. úver, združenie prostriedkov s inou  právnickou alebo fyzickou osobou a iné/

    6. rozpočtovým opatrením

    Spôsoby uvedené pod písm., e - f , schvaľuje MsZ na návrh primátora.

  6. Rozpočtovými opatreniami mesta Šahy sú:

    • presuny rozpočtových prostriedkov v rámci rozpočtu

    • prekročenie rozpočtu

     

§9  Hospodárenie príspevkových organizácií

  1. Finančný vzťah k rozpočtu zriaďovateľa /mesta/

    1. Finančný vzťah medzi zriaďovateľom a príspevkovou  organizáciou je určený záväznými úlohami a limitmi  v schválenom rozpočte organizácie. Zriaďovateľ poskytuje  príspevok na činnosť organizácie, čím sa rozumie vykrytie  plánovanej straty pri schvaľovaní rozpočtu a skutočnej straty  po vykonanej účtovnej závierke za rozpočtový rok.

    2. Príspevková organizácia uhradzuje výdavky na prevádzkovú  činnosť, opravy a údržbu hmotného majetku, ako aj na  obstaranie hmotného a nehmotného majetku z vlastných zdrojov.

  2. Podnikateľská činnosť príspevkovej organizácie

    1. Príspevková organizácia môže vykonávať so súhlasom  zriaďovateľa podnikateľskú činnosť nad rámec hlavnej  činnosti, pre ktorú bola zriadená, iba ak plní úlohy určené  zriaďovateľom, výdavky na túto činnosť plne pokrývajú príjmy z nej a prostriedky získané touto činnosťou používa na  skvalitňovanie služieb poskytovaných v oblasti hlavnej činnosti.

    2. Príspevková organizácia sleduje podnikateľskú činnosť  na samostatnom bežnom účte. Príjmy a výdavky z tejto činnosti  sa nerozpočtujú.

§10  Osobitné fondy

  1. Finančné fondy príspevkovej organizácie

    1. Príspevková organizácia zriaďuje

      1. fond reprodukcie hmotného majetku

      2. rezervný fond

      3. ďalšie fondy podľa týchto pravidiel alebo osobitných  predpisov

  2. Prostriedky získané zo zlepšeného výsledku hospodárenia sa  prevádzajú do rezervného fondu po potvrdení oprávnenosti prevodu  schválením účtovnej závierky zriaďovateľom.

  3. Výsledky hospodárenia podnikateľskej činnosti sa prevádzajú  na rezervný fond.

§11  Fond reprodukcie hmotného majetku

  1. Zdrojom fondu reprodukcie hmotného majetku sú

    1. odpisy hmotného majetku

    2. výnosy z predaja a likvidácie hmotného majetku

    3. príspevky od iných subjektov podľa uzavretých zmlúv  o združovaní prostriedkov

    4. prevody z rezervného fondu

    5. dotácie zo štátnych fondov na obstaranie hmotného majetku

    6. úver

    7. dary a výnosy povolených verejných zbierok

    8. časť príspevku vyčlenená organizáciou na obstaranie hmotného majetku

    9. prostriedky zo ŠR poskytované prostredníctvom rozpočtu  zriaďovateľa na obstaranie hmotného majetku

  2. Fond reprodukcie hmotného majetku sa používa na

    1. financovanie obstarávania hmotného a nehmotného majetku

    2. poskytovanie prostriedkov podľa uzavretých zmlúv o združovaní prostriedkov

    3. splátky úverov prijatých na financovanie potrieb podľa tohto  odseku

    4. na financovanie opráv ako doplnkový zdroj

 

 §12  Rezervný fond

  1. Podľa týchto pravidiel vytvára rezervný fond rozpočtová i  príspevková organizácia z výsledku hospodárenia. Ďalej sú  zdrojom fondu darované prostriedky a výsledok hospodárenia  z podnikateľskej činnosti po zdanení.  

  2. Zlepšený výsledok hospodárenia nemôže byť dosiahnutý nesplnením  úloh vecnej i finančnej povahy, obmedzovaním alebo zhoršovaním  kvality služieb alebo zmenou podmienok, za ktorých boli záväzné  úlohy a limity organizácii určené.

  3. Rezervný fond sa používa na

    1. úhradu rozpočtom nezabezpečených neinvestičných potrieb,  vrátane mzdových prostriedkov, pričom výdavky na mzdové  prostriedky nesmú prekročiť 20 % prídelu do fond

    2. doplnenie zdrojov na obstaranie hmotného majetku

    3. úhradu sankcií za porušenie právnych predpisov

    4. splátky úverov a úrokov z nich

    5. úhradu zhoršeného výsledku hospodárenia

    6. krytie časového nesúladu medzi príjmami a výdavkami počas  rozpočtového roka

    7. obstaranie cenných papierov a na kapitálový vklad do činnosti iných subjektov

    8. dobrovoľné príspevky a dary

§13 Úvery

Príspevková organizácia môže prijímať úvery bez nárokov na rozpočet zriaďovateľa, ak je zabezpečená ich návratnosť a splatenie úrokov z výnosu jej hospodárenia, prípadne z jej rezervného fondu. O prijatí úveru rozhodne Mestské zastupiteľstvo.

 

 §14 Osobitné výdavky mesta a príspevkových organizácií

  1. Osobitné výdavky mesta a príspevkových organizácií sú výdavky na  

    1. zdravotnícke zariadenia organizácií, ak osobitný predpis  neustanovuje inak

    2. závodné stravovanie podľa osobitného predpisu

    3. vzdelávanie pracovníkov, a to na

      1. vzdelávacie zariadenia

      2. školenia, sympóziá, kongresy a konferencie

      3. periodickú a neperiodickú tlač a iné prostriedky  vzdelávanie pracovníkov pre potreby organizácie

    4. zmluvné poistenie a zákonné poistenie zodpovednosti za škody  spôsobené prevádzkou motorových vozidiel

    5. ubytovacie zariadenia a ubytovanie pracovníkov v rozsahu  určenom osobitnými predpismi

    6. predškolské zariadenia a zariadenia pre výchovu učňov, ak  osobitný predpis neustanoví inak

    7. rekreačné zariadenia organizácie

    8. reprezentačné a propagačné účely, a to:

      1. na pohostenie pri oficiálnych návštevách a na výdavky s pobytom oficiálnych hostí

      2. na občerstvenie účastníkov porád, konferencií a iných  pracovných príležitostí

      3. na propagáciu a reklamu, ak bezprostredne súvisia  s činnosťou organizácie

  2. Organizácie uhrádzajú osobitné výdavky zo svojich rozpočtov  výnimkou výdavkov, ktoré sa podľa osobitných predpisov uhrádzajú z iných zdrojov.

  3. V rozpočte mesta sa môže určiť limit osobitných výdavkov súhrnne za organizácie v jeho pôsobnosti. V rámci tohto limitu sa  osobitne vyčlení limit výdavkov na reprezentačné a propagačné  účely.

  4. Organizácie sú povinné uhradzovať osobitné výdavky  v najnutnejšej miere, pri zachovaní maximálnej hospodárnosti a  vecnej položenosti.

  5. Náhrady za prenájom zariadení.

 

 

3. ROZPOČTOVÉ PROVIZÓRIUM

 § 15  

  1. Ak rozpočet mesta Šahy na príslušný rok nie je schválený pred 1.  januárom roka, riadi sa rozpočtové hospodárenie v čase od 1.1.  kalendárneho roka do schválenia rozpočtu mesta MsZ rozpočtovým  provizóriom.

  2. Rozpočtové príjmy a výdavky uskutočnené v čase rozpočtového  provizória sa zúčtujú do rozpočtu mesta po jeho schválení v MsZ.

    1. výška príjmov za obdobia rozpočtového provizória sa má rovnať maximálne výške príjmov za rovnaké obdobie predchádzajúceho roka, pričom sa má vychádzať z reálnych možností zdrojov  naplnenia rozpočtu

    2. pri zostavení príjmovej časti rozpočtového provizória sa  vychádza z výnosu MF SR č. 41/494/1993 o jednotnej spôsobe  evidencie

    3. výdavky v plnej miere musia kryť v prvom rade fixné náklady /mzdy, kúrenie, elektrinu, plyn, vodné, stočné/ a ostatné materiálové výdavky podľa poradia dôležitosti.

  3. V čase rozpočtového provizória sa nesmú vykonávať nasledovné  operácie v rámci príjmovej základne:

    1. nákupy nehnuteľného majetku /ZP/

    2. zahájenie nových investícií

  4. Výška dotácií príspevkových organizácií sa prispôsobí príjmovej  časti rozpočtu za obdobie rozpočtového provizória.

 

4. ZÁVEREČNÝ ÚČET

 § 16

  1. Záverečný účet mesta Šahy obsahuje výsledky rozpočtového  hospodárenia mesta, vrátane výsledkov hospodárenia zriadených  peňažných fondov.

  2. Záverečný účet mesta schvaľuje MsZ.

  3. Návrh záverečného účtu mesta Šahy vypracúva primátor mesta v súčinnosti s mestským úradom.

 

5. PORUŠENIE ROZPOČTOVEJ DISCIPLÍNY

 § 17

Organizácie uhrádzajú sankcie za porušenie rozpočtovej disciplíny prednostne z rezervného fondu a v prípade nedostatku zdrojov v tomto fonde z úspor vo svojom rozpočte. Ak organizácie porušia pravidlá hospodárenia so svojimi peňažnými fondami, uhradzujú sa sankcie z týchto fondov.

Každé porušenie finančnej disciplíny zo strany organizácie treba dohľadať s konkrétnym určením miery zavinenia pracovníkov organizácie a tieto zosobňovať v zmysle právnych predpisov.

 

6. ZMENA SPOSOBU FINANCOVANIA ORGANIZÁCIÍ

 § 18

Pri zriaďovaní alebo zrušovaní organizácií, ako aj pri zmene ich podriadenosti a spôsobu financovania, musia byť mestskému zastupiteľstvu návrhy na zmenu spôsobu financovania predložené najneskôr do 30. septembra bežného rozpočtového roka, v rovnakej lehota musia byť vzájomne odsúhlasené pripravné delimitácie a predložené delimitačné protokoly. V delimitačných protokoloch musí byť uvedené, ktoré úlohy a limity ich rozpočtu budú zmenené.

 

7. SPOLOČNÉ ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

 § 19

  1. Návrh rozpočtu mesta, ako aj návrh záverečného účtu mesta musí  byť uverejnený v meste a to zvyčajným spôsobom, aby sa k nemu  mohli vyjadriť občania.

  2. Návrhy rozpočtu mesta a záverečného účtu mesta musia byť pred  schválením uverejnené aspoň 15 dní na úradnej tabuli v meste.

  3. Tieto zásady sú záväzné pre všetkých pracovníkov mesta.

 

8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIE

 §20

  1. Zmeny a doplnky týchto "Zásad nakladania s finančnými  prostriedkami mesta Šahy" schvaľuje MsZ v Šahách.

  2. Na týchto "Zásadách nakladania s finančnými prostriedkami mesta  Šahy" sa uznieslo MsZ v Šahách dňa 30.3.1995.

  3. Tieto "Zásady nakladania s finančnými prostriedkami mesta Šahy" nadobúdajú účinnosť dňom 15.4.1995.

JUDr.Ernest Zsolnay, primátor mesta  

< návrat VZN